Tuesday, June 22, 2010

dR. sam Rasputin

Sebenarnya aku pergi ke Merlimau, Melaka semalam sebab ada satu perhimpunan dakwah di sana bersama beberapa orang sahabat.
Pagi tadi masa lepas sarapan roti nan & gulai kambing di bazaar berdekatan, terserempak dengan dR. sam tengah belek-belek sikat tanduk kerbau. (dR. sam .. yang berjanggut merah).
macam biasa la .. aku kenal dia, dia tak kenal aku.

[ dR. sam - Hutan Batu (1983) ]


'Antara kata-kata dR. sam'
"Apa lagi yang kita mahu cari dalam hidup ini selain keredaan Allah. Apa yang kita kejar sangat kerana semua yang kita punyai di dunia ini hanya pinjaman.
"Kita pinjam semua itu daripada Allah s..w.t dan apabila sampai masanya, Dia akan ambil dan apakah bekalan kita?
"Sebab itu, biar apapun anggapan orang tentang penampilan saya, hidup saya hari ini lebih tenang dan bahagia. Tak perlu nak fikir show di mana atau berapa bayaran yang akan di terima. "Dengan usaha saya hari ini, saya bersyukur dan yakin setiap apa yang terjadi sudah ditentukan Allah. Hidup mati kita dan rezeki semuanya ditentukan Allah dan syukur alhamdulillah hidup saya cukup tenang dengan pendapatan begini."
suber : Utusan Malaysia.

No comments:

Post a Comment