Friday, June 11, 2010

Cangkir Pokok Kelapa

Beberapa hari lepas, dalam perjalanan dari Kampung Tok Panjang, Bukit Mertajam ke KL .. aku singgah kampung aku di Sabak bernam lalu jalan pintas Behrang-Sg Besar sejauh 65km. Kalau malam memang aku tak lalu jalan tu .. menakutkan. Aku singgah kampung sebab nak tengok rumah orang tua yang tengah di renovate.
Dah siap nanti cadang nak sewakan pada pelajar-pelajar politeknik. Dan tingkat atas nak guna sendiri untuk rumah persinggaha keluarga.
Sampai di rumah tu aku pusing keliling rumah. Jumpa beberapa barang lama dalam stor belakang rumah dan cangkir ini antara barang yang aku jumpa.
Rasanya keluaran 50an lagi sebab yang ini aku dah pakai masa kecik-kecik dulu lagi.



Suasana kampung yang damai dari kesebokan kota. Ada rezeki minggu depan ingat nak balik lagi sebab keluarga cadang nak buat kenduri bila rumah dah siap renovate.

No comments:

Post a Comment