Tuesday, June 15, 2010

banyak gila botol kickapoo

Petang tadi lepas pekena mee jawa di satu warung di sini, aku bersama isteri ke satu kawasan pekan terpencil tak jauh dari rumah.
Apa yang aku saksikan di sini ialah ribuan botol kickapoo yang terbiar di tepi sebuah stor. Aku percaya stor yang ada bersebelahan timbunan ini juga menyimpan lebih banyak botol lama sebab dari pemerhatian aku, saiz stor tu pun tak kurang besarnya.
Di sebabkan waktu dah melebihi jam 7mlm .. aku segera tamatkan operasi ini.. sambung lain hari nampaknya.




Tapi sebelum tu sempat juga aku tinjau satu kawasan tak jauh dari situ .. kawasan pembunuhan botol beramai-ramai.
dan semapt aku selamatkan 1 botol fanta, 5 botol 7up family saiz yang masih belum di buka dan 1 botol fat bottle tapi covernya pun dah pudar sangat.
dalam perjalanan balik, orang rumah masih berleter .. banyak nyamuklah, bengkak telingalah .. pot pet .. aku pekakkan telinga je.




9 comments:

  1. pergh... dasat ni bro, penemuan yg hebat :)

    sysssstttt... kat mana ni bro...? hehehe. email saya frightrice@gmail.com :)

    ReplyDelete
  2. Bro Jaki.. Dasat la.. leleh la aku tengok!! aduii.. tahun 2010 ni masih ada tempat yang dasyat-dasyat untuk memburu botol! fuhh!

    ReplyDelete
  3. salam,bro jaki..kt mne ni? email sy..nk taw gak..hehehe.faez_lfc@yahoo.com

    ReplyDelete
  4. a'kum bro jaki...boleh past sebiji 2 btl 7UP tu

    ReplyDelete
  5. kat mana ni bro...?
    hebat lah
    email i tempat blh?
    richard@brainway2u.com

    ReplyDelete
  6. boleh wassap sy x bro? sy cuma nk dptkan crate sahaja sebanyak yg boleh sbb sy nak edar air botol..nk beli kt kdai mahal satu.hehe..013-6966648

    ReplyDelete