Sunday, May 16, 2010

Piring Hitam (LP) lama-lama

Dulu-dulu sekitar 70an hanya piring hitam lah sumber hiburan yang boleh di beli di pasaran. Hampir setiap rumah ada turntable. Speaker letak dalam tempayan untuk dapat bunyi yang baik. Antara yang original dan yang cetak rompak, sama rancak jualannya di kedai-kedai muzik. Superstar zaman tu Dhalan Zainudin la.
Zaman berubah. Masuk tahun 80-90an, jualan piring hitam semakin pupus. Kaset mengambil alih fungsi hiburan masa itu.
Semua piring hitam ni aku beli masa tahun 1985-1987. Cuma ni yang sempat aku selamatkan. Sekarang benda ni dah jadi barang antik sebab rasanya tiada syarikat rakaman yang mengeluarkannya lagi.


Sudirman - Nama Seindah Wajah



Sudirman - Tiada Dendam Di Hati




Bobby - Main Shair To Nahin




Dalam pada aku bungkus cantik-cantik pun, sempat juga semut buat sarang dalam sampul ni. Terpaksa aku spray dengan Ridsect!

4 comments:

  1. Kami pembekal sabun Cap Kapak dan Buruh.

    Penghantaran percuma disediakan bagi pesanan minimum kami.

    Sila hubungi honeyman3000@hotmail.com.


    Terima kasih.

    ReplyDelete
  2. saya dah emel..nak tanya tentang sabun cap kapak

    ReplyDelete
    Replies
    1. Napew awk emel bolew sye emel ckp almt xsah...sye pown dok cri sabun tuw

      Delete