Saturday, May 1, 2010

Pekan Koboi

Walau pun area ni nampak macam pekan koboi, aktiviti harian tetap meriah. Anggaran ada 10 pintu kedai runcit beroperasi di sini. Ditambah dengan kedai hardware, kedai gunting, gerai buah, kedai makan, kedai motor, kedai perabut .. hingga kedai membeli getah sekerap pun ada.
Di sini selalu juga aku singgah sarapan roti canai Jalil yang berniaga di hujung deretan bangunan ni.
Cuma setakat ni aku belum dapat apa-apa lagi barang yang di cari di sini. Semua kedai nampaknya enggan menjual barang-barang yang aku jumpa. Setakat ambil gambar je laa.










Dan apa yang aku lihat hampir semua kedai runcit masih menggunakan tin tarik untuk meletak duit jualan yang di terima.

3 comments:

  1. pekan buloh kasap, segamat, johor.
    pernah sampai ke bro?

    ReplyDelete
  2. oo...pernah lalu pekan ni dulu. Lama dah...
    dulu saya mmg dok segamat...dlm tahun 89-96.

    ReplyDelete