Wednesday, October 28, 2009

Cawan Lipton Kopitiam


Minggu lepas masa aku balik dari Kuantan, aku singgah lah makan tengahari di satu restoran tak jauh dari TUDM Kuantan. Masa tengah makan tu, aku terpandang ada 6 pasang cawan Lipton Kopitiam ni dalam almari di belakang counter. Dalam masa nak bayar tu aku saja la tanya-tanya cawan tu.
Makcik tokei tu kata, dah lama dia simpan cawan ni. Free gift masa beli teh lipton dulu-dulu.
Sepontan aku kata nak beli 2 pasang (cawan + piring) buat koleksi. Elok je makcik tu keluarkan 2 pasang cawan, masuk dalam bag plastik dan letak atas meja. "Makcik bagi hadiah je ni". katanya. "Terima banyak lah makcik"



Samapai rumah aku terus basuh bersih-bersih, lepas tu guna buat minum petang sambil tangkap gambar. Tak sempat nak hidang biskut Jacobs tu pulak ..

No comments:

Post a Comment