Sunday, October 28, 2012

Setem lama-lama

Dah kurang masa nak kumpul setem sekarang. Yang ada pun setem lama-lama yang aku beli masa sekolah di asrama dulu. Banyak antara setem ni yang aku beli di pejabat pos Persiaran Gurney, KL. Ada juga yang aku kutip dari pakcik aku yang kerja posman tahun 70an. Tu yang dapat setem bulat, tiga segi & lonjong tu.
 




 Agung Sultan Kedah 1971 .. Sekarang jadi Agung buat kali ke 2







Rasanya banyak juga yang aku perasan hilang koleksi setem ni masa kakak tunjuk ke kawan-kawan nya masa di asrama dulu. Sampul hari pertama Piala Thomas masa Razif & Jailani juara dulu rasa lama dah tak ada.

3 comments:

  1. best!, koleksi yang mengimbau kenangan lalu, saya pun pernah kehilangan beberapa buku stamp, pernah lama berhenti mengumpul sebab merajuk.... keh keh keh!

    ReplyDelete
  2. yg ada buat tambah2 koleksi .. nak beli setem yg rere tak ada la.
    skrg pun ingat nak berjimat .. nak cari rumah semi-D cadangannya buat berteduh hari tua, kalau umur panjang. Harga rumah di Selangor sekarang rata2 dah cecah 1/2-1 juta.

    ReplyDelete
  3. bole tolong x?nak tya, jenis setem yang macam mana yang bole dijual?kalau yang dh ade cop duti pos tu laku ke x?sya byk setem lama yg tertulis MALAYA..bantu sya..tq

    ReplyDelete