Tuesday, February 2, 2010

Tak Lepas Peluang

Kedai runcit Hah Seng di terletak tak jauh dari rumah aku. Sebelum dapat hobi kutip barang lama ni aku memang aku tak berminat nak tengok macam-macam barang yang bersepah dalam kedai ni. Tapi sekarang tak lepas peluang ..
Dah ujud sejak 1960an lagi. sebab tu bila aku minta signboard horlicks tu dia keberatan nak kasi sebab papan belakang tu dah reput. bimbang tangan boleh masuk kedai sebelah.
Yang lain-lain barang tu aku dapat harga murah jugak la ..












Ada barang yang aku dapat free dan ada yang aku kena bayar sikit.
yang tokei tu kasi free .. coca cola 'Selamat Datang' signboard, winston signboard dan dunhill signboard. yang aku kena bayar sikit .. bedak talkum, sabun lux gambar sharifah aini, mentol gasoline, lampu picit eveready 70an, penyembur nyamuk dan banyak lagi lah ..

6 comments:

  1. saya ada nampak botol pelita kat gambar yang ke 8. Masih ada lagi ke pelita tu kat kedai ni? boleh tanyakan untuk saya. Kat mana kedai ni? Segamat kat mana? Kampung saya di Buluh Kasap Segamat

    ReplyDelete
  2. yg pelita tu ada 1 je cik kak. Saya dah beli RM8 je. yang kecik, pelita amoi banyak lagi RM350 je satu.
    Hehe .. satu kg la kita nampak .. sy di tmn yayasan fasa 1. belakang farmasi Barakah

    ReplyDelete
  3. Nk jual kat saya? hehehe. Pelita lama tu kan? Nenek saya dari kg kuala tandong buluh kasap. Pak cik saya ada 2 org meniaga kedai makan. Sorang kat depan market lama pekan buluh kasap, Md ali. sorang lagi kat gerai yg atas bukit sikit tepi caltex jual nasi lemak, org panggil dia Lan. dr taman Yayasan sebelah kanan sebelum caltex.

    ReplyDelete
  4. Kalau nak pelita jengok la liacantiqcollections. Ada pelita lama nak jual. Made in Hong Kong.

    ReplyDelete
  5. horlick tu sempoinyerrrrr... enamel ka tin sign yang tuhh ????mmmmmmmm bessssssssss

    ReplyDelete